Ako zlepšiť prevenciu a starostlivosť o pacientov integráciou overených self-care nástrojov prostredníctvom nemocničných služieb?
Cieľová skupina
- Aktívni ľudia v produktívnom veku, ako sú športovci či manažéri, ktorí potrebujú primárnu a sekundárnu prevenciu na udržanie svojho zdravia a predchádzanie ochoreniam.
Problém
Príklady
- Nemocnica je kon
Popis výzvy
Očakávania výzvy
V rámci tejto výzvy očakávame koncepty k nasledovným typom výstupov:
Očakávaný dopad
- Optimalizácia/ zefektívnenie procesu predoperačnej prípravy pacienta z pohľadu nemocnice
- Podpora pri predoperačnej príprave z pohľadu pacienta
- Orientácia pacienta v nemocnici
- Motivácia na dodržiavanie predoperačných opatrení zo strany pacienta
Na čo chceme dať dôraz pri riešení
- Užívateľská prijateľnosť: ako jednoduché a intuitívne je používanie nástroja pre pacientov. Riešenie by malo byť užívateľsky prívetivé a zabezpečiť, že pacienti budú môcť ľahko pristupovať k informáciám a vykonávať požadované úlohy.
- Monitorovanie a upozornenia: Ako dobre riešenie monitoruje a upozorňuje pacientov na splnenie potrebných predoperačných úloh v reálnom čase a ako pomáha v prevencii pred zanedbaním týchto krokov
- Flexibilita: Riešenie by malo byť dostatočne flexibilné na prispôsobenie potrebám rôznych oddelení a typov chirurgických zákrokov.
- Záznam a sledovanie: Aké informácie riešenie získava a uchováva o aktivitách pacientov a ich pripravenosti/nepripravenosti.
- Spolupráca so zdravotníckym personálom: Či a ako riešenie umožňuje zdravotníckemu personálu reagovať na dané monitorovanie.
- Zabezpečenie komunikácie: Ako dobre riešenie umožňuje komunikáciu medzi pacientmi, nemocnicou a inými zúčastnenými stranami.
Relevantné nástroje a zdroje
V súčasnosti využívame fyzické kartičky pacientov s kompletnými inštrukciami, ktoré budú slúžiť ako výborný východiskový bod pre návrh optimálneho riešenia popísaného procesu. Naši klinickí pracovníci, ktorí sú denne v kontakte s touto problematikou, budú poskytovať cenné „best practices“ v pozícii mentorov.
Pozrite si, čo potrebujete vedieť pred hospitalizáciou na klinike/oddelení: https://www.fnspfdr.sk/pacient/hospitalizacia/
Iné poznámky a komentáre
Pred vami sa otvára jedinečná príležitosť zmeniť spôsob, akým pacienti prežívajú prípravu na svoje operačné zákroky. Vaša kreativita a inovatívne myslenie majú potenciál viesť k revolučným riešeniam, ktoré pozitívne ovplyvnia pohodu našich pacientov a premenia stresujúci proces prípravy na pohodlný zážitok.
Príklady
- Pacienti, ktorým bol odporučený chirurgický zákrok, bez ohľadu na to, či ide o ambulantnú formu alebo vyžaduje hospitalizáciu
- Zdravotnícky personál, ktorý plánuje rozvrh a zabezpečenie jednotlivých operácií.
Príklady
Príklady
Príklady
- Operácia štítnej žlazy má čakaciu dobu aj 3/4 roka. Často sa stáva, že takáto operácia sa zruší aj 2-3krát a doba, ktorú pacient čaká sa predĺži na viac ako rok.
- V prípade ortopédie, urológie, cievnej chirurgie je čakacia doba kvôli nízkemu počtu špecialistov na SR aj rok-dva. Pacient nedodržaním predoperačnej prípravy riskuje výrazné oddialenie zákroku.
- Z pohľadu nemocnice ide o finančnú a časovú stratu, kedy pacienti kvôli čakacím dobám odchádzajú do iných zariadení, hoci nie s takým špičkovým personálom.
- Nemocnica je koncovou nemocnicou operujúcou v regióne s 800 tisíc obyvateľmi, so 40 tisíc hospitalizáciami ročne, a je jednou z mála nemocníc vykonávajúcich špecifické operačné výkony, preto tu výrazne dopyt prevyšuje kapacity.
Príklady
Príklady
Príklady
Príklady
Príklady
Príklady
- Digitálne nástroje, ktoré budú pacientom umožňovať prístup k osobnej karte pacienta so všetkými potrebnými úlohami pre pacienta a sledovanie ich plnenia zdravotníckym personálom
- Digitálny nástroj pre zdravotnícky personál pre jasnú indikáciu zaradenia pacienta podľa toho, či splnil alebo nesplnil potrebné požiadavky, zbierajúci informácie o aktivite aj doplnkové informácie o dôvode nesplnenia kritérií.
- Digitálny nástroj, ktorý uľahčí orientáciu pacienta v nemocnici pri vybavovaní jednotlivých krokov pred aj po operačnej administratívy.
- Digitálny nástroj, ktorý motivuje k dodržiavaniu stanovených požiadaviek na strane pacienta a podporuje prevenciu pred zanedbaním pred-operačného procesu
Príklady
- Optimalizácia/ zefektívnenie procesu predoperačnej prípravy pacienta z pohľadu nemocnice
- Podpora pri predoperačnej príprave z pohľadu pacienta
- Orientácia pacienta v nemocnici
- Motivácia na dodržiavanie predoperačných opatrení zo strany pacienta
Príklady
- Užívateľská prijateľnosť: ako jednoduché a intuitívne je používanie nástroja pre pacientov. Riešenie by malo byť užívateľsky prívetivé a zabezpečiť, že pacienti budú môcť ľahko pristupovať k informáciám a vykonávať požadované úlohy.
- Monitorovanie a upozornenia: Ako dobre riešenie monitoruje a upozorňuje pacientov na splnenie potrebných predoperačných úloh v reálnom čase a ako pomáha v prevencii pred zanedbaním týchto krokov
- Flexibilita: Riešenie by malo byť dostatočne flexibilné na prispôsobenie potrebám rôznych oddelení a typov chirurgických zákrokov.
- Záznam a sledovanie: Aké informácie riešenie získava a uchováva o aktivitách pacientov a ich pripravenosti/nepripravenosti.
- Spolupráca so zdravotníckym personálom: Či a ako riešenie umožňuje zdravotníckemu personálu reagovať na dané monitorovanie.
- Zabezpečenie komunikácie: Ako dobre riešenie umožňuje komunikáciu medzi pacientmi, nemocnicou a inými zúčastnenými stranami.
Príklady
Príklady
Príklady
Príklady
Príklady
Príklady